"Gevende" Değilim Ben...


Eskişehir'de yaşadığım dönemde arkadaşlık ettiğim, düzenlediğimiz Amatör Caz Müzisyenleri Festivali'nde de sahne alan "Gevende", sadece mayıs ayında değil tüm yaşamımca dinleyeceğim gruplar arasında... Müziklerini "psychedelic folk" olarak tanımlayan grubu, spotify sayesinde kolayca ulaştığım indie gruplarla karşılaştırabildiğim için görüyorum ki yaptıkları müzik dünya kalitesinde, her türlü övgüyü hak etmekte... Melodileri, vokal ve düzenlemeleri üst sınıf. Zaten Mezzo gibi dünyanın en önemli sanat TV kanalında yer alarak da yeterince onurlandırılmaktalar... Caz egomun üst düzey olduğu, başka herhangi bir tür dinlemediğim dönemde kendilerinden uzak dursam da bugün son iki albümleri başta olmak üzere tüm parçalarını hayranlıkla dinliyorum. Konser kayıtlarını aşırı derecede seven bir olarak gurubun St. Antuan Kilisesinde verdikleri konserin kayıtlarını öneririm. Gevende hakkında 2016 yılında katıldıkları Akbank Caz Festivali için yazdığım katalog metni buradan okunabilirBir dönem çalıştığım dershanenin yemekli buluşmasında amatör düzeyde gitar çalıp söylerken  benden istek parça isteyen müdürüme sokak, düğün sanatçısı anlamında kullanarak "Gevende" değilim ben demiştim, ne yazık ki olamam da...