Ruhumun Vlademir Semyonıç Tarafı...


Usta yönetmen Nuri Bilge Ceylan'ın ilk filmi Koza'dan son filmi "Ahlat Ağacı"na kadar olan tüm filmleri ışığında yaşam hikayesi, oyuncu ve diyalog kullanımı, müzik tercihi ve diğer konuların konuşulduğu, değerlendirildiği sunumum Urla Tasarım Kütüphanesi'de gerçekleşti... NBC'nin "Kış Uykusu" filmine ilham olan Cehov'un "İyi İnsanlar" adlı öyküsü kendimden de izler gördüğüm, tüm iyi niyetli çabalarına rağmen özgün bir eser üretemeyen bazı eli kalem tutanları anlatır... Gercek eleştirmenlerin bilgi derinliğine sahip olmadan, ele aldığı yapıtı,  "güzel, çirkin, iyi, kötü, beğendim, beğenmedim"  türü övgü yada yerme amaçlı yazılar yazan bu yazarların bir diger ortak noktası da az okuru olan yerel yayın organlarında yazı yazmalarıdır... On bir yıl süren özgün içerikli "Amatör Caz MüzisyenleriFestivali " başta olmak üzere ulusal çapta yayınlanan jazz dergisi yazılarım, üç yıl süren Akbank Caz Festivali sanatçı tanıtım kataloğu işlerim, radyo programlarım, müzik danismanlıklarım ve sunumlarım ile bu kategorinin bir tık üstünde olsam da kendimi zaman zaman Vlademir Semyoyic gibi hissetmekteyim... NBC hakkında her şeyi biriktirdiğimi şu yazımda bahsetmiştim. Kendisiyle ilgili basılı bir çalışma hayalim ve fikirlerim olsa da bunun için gerekli zamanı  ve enerjiyi henüz bulamadım. Son filmi Ahlat Ağacı'nın verdiği heyecan ve motivasyonla  "Koza'dan Deli Armut Ağacı'na NBC'nin Hikayesi" adını verdiğim sunumu haziran ayına yetistirebildim. Urla Tasarım Kütüphanesine gelen NBC, Sinema ve sanat dostlarına verdiğim sunum öncesi müzik dışında verdiğim ilk çalışma olması nedeniyle biraz kaygılıysam da sonucu güzel bitti.