"Baba Tracy Chapman'ı Açar Mısın?.."


Duru Doğa'nın müzik sevgisi sayesinde haziran, temmuz aylarında arabada en çok Tracy Chapman dinledik ve dinlemeye devam ediyoruz... İzmir Çamdibi'ndeki kira evinde geçirdiğim 15 yıl boyunca Europe, Pink Floyd, Sting, Çağdaş Türkü, Livaneli gibi bugünkü müzik zevkime temel olan pek çok müzisyen ve grup keşfettim. Üst Kattaki Nazmi Abi sayesinde de Tracy Chapman'ı... İlk dinlediğim andan itibaren beni çok etkilemiş, albüm kapağına ve ses rengine bakarak kendisini erkek sananlar kervanına ben de katılmıştım. Neyse ki ilk albümü için katıldığı ödül törenini TRT'de izlediğimde cinsiyetini öğrenebilmiştim. (Ne önemi varsa). İlk albümü sonrası yaşamıma Pink Floyd, King Crimson gibi gruplar girince kendisi ile bağım kopmuştu. Duru Doğa sayesinde yeniden eski ve yeni tüm albümlerini dinleme ve her şarkısına hayran olma durumum başladı. Bülent Ortaçgil'le büyüyen Duru Doğa akustik müziği (şimdilik) tercih etmekte... Tracy Chapman'ın sesi ve melodik güzelliğini araba arkasından eşlik etmekte. Ev sevdiği şarkılarından oluşan listesi aşağıda... :)

  • Talkin' About a Revolution
  • Telling Stories
  • Give Me One Reason
  • Stand By Me
  • Fast Car