E.T.'de "Can Dostlar" Ekibine Katılırsa...


Kızım Duru Doğa ilk sinema deneyimi olan "Can Dostlar"ı izlerken onun yanında, aynı sırada bolca kahkaha attım... Hayatımda gittiğim ilk sinema filmi usta oyuncu Anthony Quinn'in oynadığı "Çağrı" adlı filmdi. İlkokulda her ramazan ayında okulumuzun götürdüğü bu film ilk yıl ilgi çekici olsa da üçüncü yıl çekiciliğini kaybetmişti. Devir semtlerde bile sinemanın olduğu yıllardı. Mersinli Kocakıran sinemasında "Çağrı"dan başka bir film izlemesem de semtin yazlık sinemasının yan duvarında Arabesk filmler izlediğimi hayal meyal hatırlıyorum... Ailemin götürdüğü ilk filmse 80'lerin kült filmi E.T.'ydi... İzmir'in en büyük sineması Çınar sineması'nda izlediğim film ardından yeni bir film için liseye kadar bekleyecektim. Liseden kadim dostum Murat Babacan ile antrakt sinema dergisini takip ederek gittiğimiz filmler her ne kadar bugünkü sinema tercihimi yansıtmasa da "Geleceğe Dönüş 3, Hayvan Mezarlığı, Elm Sokağında Kabus gibi bugünün kült filmleri olarak anılarımda yer almakta... İçerdiği uzun reklamlar ve ses patlamaları nedeniyle kızımı sinemaya götürmekte acele etmesekte, internetin sağladığı imkanlar ile Mary Poppins, Pıtırcık gibi önemli çocuk karekterlerin filmlerini izletebildik. Bu filmlere olan ilgisi onun gelecekte annesi gibi iyi bir sinefil olacağının da işareti... Bu arada "Can Dostlar", çocuk oyuncuların yer aldığı "Güldüy Güldüy Show" kadar kaliteli ve komik... Filmin ana müziği olan Barış Manço'nun "Günaydın Çocuklar"ı ise bugünlerin favori araba müziğimiz...