Melodi Üretmenin Kolaylığı ve Pet Shop Boys...


Yaşlanmayacakları belli olan saygıdeğer İngiliz beyefendileri Neil Tennant ve Chris Lowe'dan kurulu Pet Shop Boys bugünkü müzik zevkimi oluşturan ilk göz ağrılarımdan belki de en önemlileri... Konser kayıtlarını her zaman tercih ve merak etmekteyim. Pazar sabahları aileyle güne güzel başlamanın formüllerinden biri Gevende'de olsa de spotify dinlediğim ilk zamanlardan itibaren Pet Shop Boys'un konser kayıtları favorim arasında. Özellikle senfoni orkestrası ile pop müziklerini birleştiren şu albüm gibi... Müziği bu kadar çok seven, üstelik arşiv yapmaya meraklı olan biri olarak kasetli teyp yaşamıma çok geç girmişti. Uzun bir süre teyzemlerin evinde, kuzenlerimin odasına kapanıp kasetçalardan müzik, özellikle de Zülfü Livaneli dinlemekteydim. Aynı otistik davranışı Uşak'daki akrabalarımin evinde Falco dinleyerek de yapacaktım. Sonuçta çok mutluydum ve huzurluydum, çünkü müzik dinlemekteydim aynı bugün gibi... "Its a sin" şarkısını TV'de ilk dinlediğimde hayat benim için aynı değildi. Melodisinin güzelliği yanında ingilizce bilmeyen biri olarak nakaratının kolaylığı cezbediciydi... Bu şarkı bugün bile cazibesini koruyor ve bolca yorumlanıyor...