Trombonlu Yerli Cazın Hikayesi...


Urla Tasarım Kütüphanesin'de verdiğim yerli hikayesi sunumumun ikincisini trombon sanatçısı Hikmet Ünal'la beraber yaptık.  Yerli caz müzisyenlerimizin kayıtlarını toplamaya 2007 yılında başlamış, sadece CD değil bulabildiğim tüm kaynaklara ulaşamaya çalışmıştım. Zaman içerisinde geniş bir CD arşivim oluştu. Jazz Semai 33'lüğü ve Sevinç Tevs'in 45'liği gibi ender bulunabilen plaklarım, ülkemizde yayınlanan 1959 yılına ait  caz dergilerine sahip oldum. Bir dönem yazarları arasında olduğum JAZZ Dergisinin tüm sayıları ile geniş bir caz kitapları kütüphanemde titizlikle korunmakta. Tüm bu biriktirmelerimi nasıl kullanacağım konusunda çeşitli hayaller arasında en popüleri ileride açmayı düşündüğüm caz cafenin duvarlarını süslemeleriydi. Cafenin gediklileri bu CD'leri dinleyecek, dergilerin kapaklarına bakacak, kitaplara göz atacaklardı. O günün ne zaman geleceği belirsizdi ama hayal kurmak güzeldi. Derken bir gün İKSEV'in yöneticilerinden biri beni aradı ve 24. Avrupa Caz Festivali "Biraz Caz Biraz Plak" etkinliğinde konuşma yapmamı üstelik konuşma konusunu benim belirlememi istedi. Kütüphanemi kullanma vakti gelmişti. "Yerli Cazın Dünü Bugünü" başlığı ile ilk sunumumu gerçekleştirdim... 2017 gerçekleşen bu etkinlik ardından İzmir'in en güzel özel kütüphanesi olan Urla Tasarım Kütüphanesi'nde Nisan ayında ilkini, kasım ayında ikincisini yaptım... 1980'lerden bugüne yerli cazın gelişimini anlattığım ikincisi  trombon sanatçısı Hikmet Ünal'la beraber, çok keyifli gerçekleşti. Hikmet Bey titiz bir çalışması ile Aydın Esen, Önder Focan, Sevinç Tevs, Ferit Odman, Senem Diyici ve Meltem Ege'den sunduğum parçalara trombonu ile eşlik etti. Ben dahil tüm dinleyenler mest oldu. Yaşasın müzik...